Tuesday, December 06, 2011

ombak rindu.

semua orang tengah cakap pasal movie tu. sebelum keluar sampai 4 hari lepas keluar. sekarang katanye dah kutip RM4juta. kire berjaya gak laa movie tu. aku tetiba nak cakap pasal ombak rindu ni sebab aku baru balikk tengok cerita tu.

macam mana aku boleh berminat plak nak tengok cerita melayu ni sebab aku dah baca novel dye few years back kot. sampai tak ingat bila aku baca. siap baca sambungan dye. korang tau tak ada sambungan dye? aku tak ingat tajuk dye. yang aku baca and I kinda like the story. susah kot aku nak minat novel cinta ni. nak baca pun agak susah. the only novel yang aku baca adalah novel karangan Ramlee Awang Murshid, sebab dye bergenre thriller. tapi Ombak rindu ni exception. cerita dye memang best. tak dinafikan.

tapikan.. bile diadaptasikan jadi filem, aku boleh bagi 4bintang je. cerita dye memang nice. superb. tapi perjalanan cerita dye agak slow. benda tu yang buat aku rasa boring dalam wayang tu. pelakon dye memang pandai berlakon. peluk2 berkemban, menangis, memang takde hallaa bagi dyorang. dah biasa. kena professional katanye.

kalau laa aku jadi bini Aaron Aziz, aku jeles kot tengok dye peluk perempuan lain. takbolehtakboleh. AKUSAHAJA okay yang boleh peluk laki aku. aku takkan redha or pasrah macam izah. kesimpulannye, cari suami yang takberapa hensem supaya aku takdelah ramai sangat saingan. eh buat apa aku nak cari suami, biar dye yang cari aku.

akhir kata aku suka ayat mila dalam movie tadi, redha itu ikhlas, pasrah itu mengalah. Aku bukannye ingat sangat ayatnye. tapi lebih kurang macam tulaa bunyinye.

No comments: