Thursday, December 01, 2011

adventure to JB

ceyh nak balik JB je kot. apa laa yang adventure nye sangat. setakat pergi seremban, beli tiket bas, naik bas, sampai JB. turun and ada orang amik balik rumah. kalau hari biasanye memang macam tu laa yang terjadi. tapi kali ni lain sikit walaupun sama je.

yang lain nye ada lah keadaan aku. hari khamis hari yang aku nak balik tu, boleh plak aku diserang oleh demam and cirit birit. hari2 sebelumnye taknak plak kena sakit apa2. sihat walafiat. hari yang nak balik JB tu plak belyh kena.

malam rabu tu elok jelaa aku dengan ain pergi pasar, balik makan. kemas barang skit then pergi rumah ain tolong dye buat assignment sikit. tapi lepas makan tu dah start dah sakit perutnye. ingat sikit jelaa, setakat masuk angin je kan. so aku pun sapu jelaa minyak panas. tapi malam makin lewat, suhu pun menurun, mulalaa badan ni rasa tak sedap. tapi aku ni agak pandai. dah tau sakit2 macam tu. berjaga sampai pukul 6 pagi berborak dengan mereka. lepas tu pagi2 yang sejuk tu jugak aku balik.

bangun2 badan sumpah lembik. bisa2 bagai. masuk tandas berkali2. ikut badan memang aku balik jumaat laa. tapi ikut hati yang sumpah rindu kan taman halaman aku kuatkan gak badan ni. mula2 dafi aku mintak tolong dafi hantar sampai seremban tapi dye tak dapat hantar sebab nak pergi tempat lain, so dye just hantar sampai bus stop depan tu je laa.

plan awalnye memang laa nak amik bas pergi seremban, tak sampai berapa minit tunggu ada teksi offer hantar sampai seremban and dye mintak rm5 je. mula2 macam tak percaya laa aku sebab biasanye teksi sampai seremban cost dalam rm20 kot. tapi kali ni dye just mintak 1/4 dari harga dye. duit pun waktu tu cukup2 je.

owh kesenangan dalam kesusahan. nak tunggu bas entah ada entah takde. nasib baik laa ada abang teksi yang baik hati tu menyenangkan kerja aku hari tu. dah sampai seremban, naik bas then pengsan sepanjang perjalanan sampai larkin adik amik. dah sampai rumah berjaga kejap then terus tido. betapa lembiknye badan aku hari tu. nasib baik laa takada apaapa yang terjadi kat aku hari tu.

lepas ni tak kira betapa sakit mana pun aku. selagi kaki boleh diri tegak, selagi tu aku akan balik.

No comments: