Thursday, January 05, 2012

RM101.60

tulaa jumlah yang berjaya aku kumpul dari hasil tabungan aku. nak dekat dua tahun gak laa aku menabung. dapatlaa gak sikit duit. boleh aku guna untuk bercuti ke pangkor cuti sem ni. baru ingat nak menabung sampai boleh beli cincin rm24 juta macam rosmah tu kan. tapi kalau 2tahun menabung dapat rm100++ je, bila masanye aku nak sampai rm1juta? agak2kan, berapa dye masukkan dalam tabung dye tu sehari? ada tak dalam RM50? mesti lebihkan. kalau tak, macam mana nak sampai RM24 juta.

impian tinggal impian jelaa cincin RM24juta tu. kalau 24juta rupiah tu mungkin mampu kot aku. close enough! asalkan 24juta gak kan. teehee.

 
duit yang baru je dikeluarkan daripada tabung.


duit setelah di sort dan di kira. banyak duit 10 sen kan? dah nama pun simpan duit baki. tu yang banyak 10 sen tu. 


hello kitty tu tabung aku. hadiah dapat waktu birthday yg ke17 aku kalau tak silap. waktu form 5 dulu daripada shanmuga. tulaa duit yang aku dah susun balik dalam tupperware nak bawak pergi bank esok. takkan nak bawak dalam tabung hello kitty tu then kat bank baru nak korek2 plak kan. wat malu aku je. 

kesimpulannye, menabung amalan yang baik even korang takdapat nak tandingi bini pm kite punye amalan menabung. :)

No comments: