Sunday, August 15, 2010

bila bandar university technolgy lagenda kegelapan

pada suatu mlm di bndr university technology legenda, sewaktu aq sdg mmbuang kebiasaan aq dgn blja di ruang tamu rumah ku. dgn tiba2 shj lampu trpdam. trkesima aq sebentar dalam kegelapan mlm itu. tidak ku berani menggerakkn dri ini sehinnga k ila memanggil nama ku barulah aq brlari ke arahnye. dgn tidak berfikir pnjg, aq menyimpan laptop ku dlm locker serta mengambil ap yg ptt dmasukkn ke dalam beg serta maka aq yg di ajak oleh k ila pun kluar dri rumah setelah memastikan bahawa aq mmbawa kunci rumah ku bersama.

bertinggung lah aq bersama k ila di bwah block rumah ku sementra menunggu fiza dan qat utk turun dri rumah mereka. itupun stlh k ila memujuk mereka utk keluar dri rumah kerana tidak elok duduk bergelap di dalam rumah katanye. ats dasar itu juga lh yg mmbuatkn aq bersamanye kluar dr rumah ku.

pada mulanye kami berempat brjln bersiar2 di perskitaran kawasn tmpt tinggal kami. akan tetapi stlh k ila bertemu kawannye, kami dibiarkn bertiga meneruskn pjlnn sehingga k tmpt guard. kami pun duduk disana kerana hanya di situ shj tmpt yg trang akibat di suluh oleh lampu yang dijana menggunakan generator. kerana keboringan duduk di situ kami bergerak balik ke bawah block aq n duduk dgn dtemani oleh cahaya lilin yg tlh pun aq bawa.

black out yg melanda berlarutan sehingga ke jam 3 pg. pd ketika itu, perut sudah mula berbunyi. nak memasak ttp meragui akn ap yg bakal dmasak sbb x nmpk pun namanye. maka, dgn berbekalkn duit yg aq bawa, kami pun keluar pegi ke kedai utk membeli apa2 yg boleh dimkn. di kedai pun kegelapan. tp kami tahu bahawa 7eleven mmg dibuka cume kami tidak dibenarkn masuk. ap yg kami minta telah di ambil oleh pekerja 7e tersebut dan kami membayarnye dgn menggunakn wang yg secukupnya.

setelah itu bermula lah episod yg xsdap utk di ingati pd malam tersebut apabila kami mnjejakkn kaki kami k restoran al-jahbar ali yg dibuka 24 jam itu. dh lh order air lmbt dpt,. tawar pula tu. apabila kami mengadu bhawa air trsebut tawar, dibawanye satu tupperware air gula k meja kami then menambahnye di situ. mata2 lain msing2 memandang ke arah meja kami. sdah air gula dtmbh tidak ada rasa lain lh air tersebut kecuali rasa manis gula. maka tidak ku sentuh air itu lagi. nasi goreng ayam yg ku minta pula. hurm.. sedap hingaa x terkata, mmbuatkn aq bjnji tidak akan makan di restoren itu lagi.

agk malanglh bagi ku pada mlm itu. sdahlh aq kehulu ke hilir membawa beg besar ku. smpi mereka2 ini kata aq mcm nk lari rumah. aq mengiyakn ap yg mereka katakn bahawa aq mahu lari rumah dan pulang k jb. 'lari rumah nk "blik" jb' kte kawan ku. ironi. huhuhu. sengal.

kesimpulannye, bile legenda dh black out, maka bnyklh mat2 moto yg tiba2 muncul berada di college ni. kemudian mercun yg dyorg bakar membuatkn aq trasa seolah2 aq ini berada di negara yg sdg berperang. dgn gelapnye. dgn letupannye. akan tetapi ketakutan aq tidakl setanding mereka yg betul2 berada di negara yg sdg berperang tersebut.

itulah yg trjd pada ku ketika legenda ni black out beberapa minggu yg lepas.

2 comments:

Azri Aliah said...

sengal weyy sampai kena tambah gula sendiri..
HAHAHA.. kalau aku..
keluar terus dari restaurant tu..

Unknown said...

mslhnye nk masak sendiri tu mlas, tu yg stay saja dkt situ.